Thursday, December 1, 2011

Impian menjadi penulis

aiissshhh...susoh benor nk lelap mata ni. Sudah ditekup dgn bantal, tidak lelap juga..Pusing badan ke kiri, pun tak lelap. Pusing ke kanan pun tak lelap juga. Dah macam2 gaya pak syeikh buat...cakap saje, kuak lentang, gaya bebas..kuak kupu2, semuanya dah, tp masih xboleh lelap..last2 pak syeikh pun bukak alik laptop pak syeikh yg telah dishutdown beberapa minit yg lalu...hehe

Pak Syeikh nak kongsikan sesuatu dgn sahabat2 semua. Sebenarnya ada beberapa perkara dalam idup pak syeikh yang blom pak syeikh laksanakan. Salah satunya bkaitan dgn bidang penulisan ni...besar hajat di hati pak Syeikh nak ikut jejak langkah2 tokoh-tokoh penulis yg antaranya Saiful Islam, Fatimah Syarha dan Pahrol Mohd Juoi. Apa yang menarik tentang karya penulisan mereka ialah sering mendasari tema cinta. Perkara yg sama ingin pak syeikh perjuangkan..ngeee (senyum macam kerang busuk, hehe)

Dalam benak fikiran pak syeikh, sudah ada beberapa idea yg pak cik rasa boleh diutarakan dan diulas untuk tatapan minda dan jiwa sahabat2, cuma skank ni pak syeikh masih mencari2 masa dan mood yg bersesuaian untuk memulakan penulisan. Jangan bertangguh!! yea..yea pak syeikh tau, lau ada niat yg elok, jgn jadikan sebarang alasan dan jangan betangguh. Cuma pd Pak Syeikh, satu perkara yg plu pak syeikh buat sblm mula menulis..ialah persediaan diri, pd pak syeikh..kita menulis untuk myampaikan ilmu dan kebenaran. Jadi jika penulisan pak syeikh banyak merapu dan kurang manfaat dari kualiti ilmu, sudah tentu akan merugikan pembaca juga..jd bnda tu, pak syeikh kena jaga...:) owkess sampai btemu kembali, esok kena bangun awal..hehe


~buku yg sedang dalam usaha nk ditamatkan pembacaannya oleh pak syeikh..huhu~

6 comments:

CekbOlat-bOlat said...

eceh ! bace lambad la atok nih ! >_<

Syeikh Ahmad a.k.a Encik Cetokin said...

biase ler..org tua, mrangkak2 mgeja..gpun atok kan rabun terang...hehe

Nordinie Hany Al-Islam said...

siannye atok...ishh....pkai spek la..

Syeikh Ahmad a.k.a Encik Cetokin said...

spek??? bolat dan dinie da pecahkan spek atok...he

Nordinie Hany Al-Islam said...

alamk..cian atok..huhuhu..t mntak nnek gnti ye..mklum la, cucu atok ni nakal ckit..~~ngeeeeeeeeeee

Syeikh Ahmad a.k.a Encik Cetokin said...

huhu..bukannya sikit, nakal banyak :P kena denda br tau..