Wednesday, April 1, 2009

maaf saya tertengok aurat kamu!

bismillahirrahmanirahim...

sudah lama tak menulis dalam ruangan ni...mungkin kesempatan yang ada ni, boleh saya kongsikan sesuatu dengan anda...mungkin ada yang memandang sinis dan berfikiran negatif bila terbaca artikel ini. Tapi bukan tujuan saya untuk memuaskan hati dan membenarkan nafsu kalian melalui penulisan ini, tetapi kebenaran yang ingin ditegakkan. Berikut adalah beberapa nasihat saya berkenaan aurat terutama bagi kaum wanita sepanjang pemerhatian saya secara sengaja dan tidak sengaja..

1) awasi pakaian putihmu kerana ia bisa menampakkan tubuhmu. Musim sekarang yang tidak menentu, kadang-kadang hujan...anda akan basah, jadi bila anda berpakaian putih dan baju putih anda basah, ia akan menampakkan aurat anda.

2) awasi bila melangkah menaiki bas. Pakailah stoking kaki yang panjang, kerana sewaktu anda melangkah menaiki bas, kain anda akan tersingkat dan ia akan menampakkan betis anda yang gebu tu, yang menjadi umpan kepada nafsu seorang lelaki...perhatikan juga bila anda membonceng motosikal, pasti kain anda akan tersingkat dan menampakkan aurat anda!

3) jangan biasakan diri anda mengangkat kain bila melalui lopak air kerana ia menampakkan betis anda...

pasti anda terlepas pandang tentang perkara kerana kelaziman yang sering anda lakukan...cubalah ubah dan jangan biasakan diri anda dengan dosa free...

No comments: