Wednesday, January 25, 2012

Kisah Pensel & Pemadam

Suatu hari, blaku pbualan antara pensel dan pemadam

Pensel    
Maafkan saya...

Pemadam 
Kenapa? Awk xbuat apa-apa salah pun.

Pensel     
Saya telah banyak melukakan awak, kerana kesilapan yg telah saya lakukan...diri awk telah cedera. Semata-mata kerana mahu membetulkan kesilapan saya, awk terpaksa korbankan diri awk.

Pemadam 
Ya, betul...tapi saya tak kisah..Sebab saya memang ditugaskan untuk melakukannya. Walaupun saya tahu awk akan menggantikan saya dengan yang lain, bila saya tak diperlukan lagi. Tetapi saya tetap bangga berada disisi awk..bila saat awk memerlukan saya, jadi awk tak perlu susah hati...sebab sy akan sedih bila lihat awk sedih.

Pensel 
Maafkan saya awk, sebab saya tak cukup sempurna...
pengorbanan ini...hanya untuk awk. Walaupun saya tak mahu melihat kesilapan demi kesilapan dalam hidup awk, tetapi saya akan terus berada disisi awk...hingga akhir hayat saya!

No comments: