Tuesday, September 29, 2009

Tentang hati & cinta : hidup

apakah cara terbaik untukku menjalani sebuah kehidupan?
bagaimana harus aku menjaga hati padaNya?
seharusnya aku perlu jujur menyintaiNya...
namun kadang-kadang hati ini lemah bila diuji, biarpun ku tahu rahmat dan kasihNya adalah untukku...
seharusnya bagaimana harus ku didik hati, agar tidak leka dari jalanMu,
seharusnya bagaimana harus aku hidupkan cinta yang hanya untukMu,
telahku hidup tanpa cinta dengan rahmat dan kasihMu, yang mengajar tentang redha.
mampukah aku mengejar cintaMu, sedangkan aku termanggu di sebuah persimpangan.
Ku bimbang langkah ku goyah dalam meniti arus yang tenang, kerana ku takut ketenangan itu melenyapkan pengharapan padaMu..
namun ku takut bila diuji, yang menghadirkan kekecewaan pada takdirMu..
dan bagaimana harus ku jalani dengan tenang tanpa cinta di hati,
biarkan ku dambakan kasih dan rahmatmu,
agar ku mengerti engkaulah harapan yang satu....

No comments: