Tuesday, November 3, 2009

---aku dan exam---

Entah kenapa sejak kebelakangan ni aku asyik duk teringat memori lama. Sedang asyik duk mengulangkaji kursus konsultasi, aku teringat masa aku nak exam STPM dulu...aku teringat masa nak exam subjek Ekonomi, kalau tak silap la...sejam sebelum paper nak mula, aku masih duk belek2 soalan latihan lagi. Masa tu aku masih duk kat rumah sedangkan kawan-kawan yang lain, mungkin dah menunggu nak masuk dewan..Bila tengok jam dah nak pukul 1.30 tengah hari, aku pun cepat-cepat ar bersiap...last-last aku terlewat sampai ke dewan. Cikgu aku siap menunggu lagi, geleng kepala tengok aku...aku wat selamba jer, sambil tersengih manis..huhu. Kawan-kawan yang lain dah masuk dah, tinggal aku jer yang lewat. Bila belek soklan periksa, aku jadi blank...adus, aku pun kuar ar kejap mencari ketenangan. Nasib baik ar, lepas kuar dewan...aku leh tenangkan fikiran dan aku pun leh jawab semua soklan exam dengan bahagia sekali...hehe. Alhamdulillah, aku dapat gak skor paper tu...:-)

Skang ni tak macam dulu lagi, study pun malas kit...persediaan langsung takda, tunggu tengok soklan apa yang kuar, pastu jawab ikut suka..huhu, Ok lar, sekadar catatan ringkas bila teringat masa silam...dan aku tujukan lagu "hampir ke situ" untuk semua kawan yang ngah study tu...hehe

Dan semoga kita semua berjaya yea...sama2 kita doakan antara satu sama lain...ganbatte!


No comments: