Thursday, January 19, 2012

Pelangi

1. Menurut ustaz Azhar Idrus, jodoh bererti pertemuan dan bukannya bmaksud pasangan (jawaban bagi ptanyaan mengapa pasangan suami bercerai)

2. Dlam, perbahasan..menurut satu hadis yg berbunyi " Tidak ada yang mampu menolak takdir kecuali doa". [SHAHIH. HR. At-Tirmidzi, bab Qadar 8/30 - 5 - 306].

---kebahagiaan tletak pada pilihan kita, jika kita nk bahagia...pilihlah orang yg mencintai kita dan mghargai kita, kerna kata orang juga, cinta sejati selalunya membawa bahagia...jika menderita, itu bukanlah cinta, maka pilihlah orang yg myintai kita kerna dia akan selalu mbuat kita bhagia--

mengapa diri ini tak pernah mahu berputus asa...
1. kerna tak mahu hidup dalam pnyesalan nanti...bila suatu saat kau myedari siapa yg spatutnya dicintai, ku hanya tak mahu mnjadikan keadaan tu tlambat untuk kau kembali...dan ku tak mahu melukai sesiapa..

2. kerna ku ingin bersama-sama mghadapi kesusahan dirimu. Kerna aku tak mahu melihat dirimu menangis mghadapi kesusahan.

3. kerna ku tak mahu untuk blaja mnyintai yg lain...setelah kau adalah yg terakhir akan ku cintai..

tapi...

aku tak pernah nk myalahkan dirimu, bila meminta aku blalu dalam hdupmu..kerna

1. aku tahu engkau tak mahu terus menyakitiku dgn harapan yg engkau sendiri tak pasti
2. aku tahu engkau ingin melihat aku bahgia...

dan aku juga tak pernah membenci walaupun aku sakit dalam kesunyian tanpa berita darimu
namun aku juga pernah cuba belajar membenci dirimu ttpi ternyata kebencian pdmu tiada dalam diriku kerna kecintaan pdmu lebih mguasai hatiku pada saat itu, dan selamanya tetap bharap semoga masih ada jodoh antara kita...amin

No comments: